måndag 21 november 2016

Dumpat Eltel

Lyckades dumpa Eltel aktierna på morgonen till 60 kr - ca 15% vinst på några veckor blev ju ändå bra.


Tidigare har jag skrivit att jag gör exit om den stiger till 65-70 utan nyheter men idag kom en nyhet att CFO blir sjukskriven på grund av hög arbetsbelastning. Jag får negativa vibbar av detta då han för närvarande har en mycket viktig uppgift att förhandla med bankerna då bolaget inte kommer uppfylla vissa lånekovenanter i år. Dessutom ansvarar han ju för redovisningen för koncernen och har alltså visst ansvar när det kommer till felaktig/för hög redovisning av marginalen i de afrikanska projekten.

Vidare så som jag skrivit tidigare OM det som hänt hittills är isolerade engångseffekter så är Eltel grymt billigt runt 50-55 kr, ändå inte ett enda insiderköp på dessa nivåer när de haft ett par veckor på sig. Är lite rädd för att nu när lite skit flytit upp till ytan så börjar man gräva - och hittar än mer skit.

Så har vi den tunna balansräkningen tillsammans med att kovenanter på lånen som inte uppfylls så finns en överhängande risk för nyemission.

Jag står utanför tills vidare så får vi se vad som händer. Droppar aktien kraftigt vid en nyemission så kanske det skapar lägen att gå in igen.

M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar