onsdag 9 november 2016

Trump President, börsen ner!




Så där nu var det klart, Trump blir President och börserna går ner hyffsat kraftigt men mindre än jag trodde - i skrivande stund OMX ner -1,64% men det öppnade runt -2,85%. Jag tog tillfället i akt att stänga min kort position på OMX30 vilket frigjort lite cash! Som jag skrivit om innan så är jag riktigt sugen på att öka i Autoliv, men tänker vänta tills de amerikanska börserna öppnar senare idag innan jag tar slutgiltigt beslut.

Oavsett så tror jag inte den reella effekten på världsekonomin blir så fruktansvärd. Tycker dessutom han höll ett bra vinnartal - antagligen det mest vettiga talet han hållit hittills. Kanske kan bli en hyffsad President ändå? Han nämnde inte någon av sina idiot idéer men däremot så sade han att kraftiga investeringar i den Amerikanska infrastrukturen är på G. Detta brukar ju som oftast pusha ekonomin i rätt håll, men frågan är hur han skall finansiera det? Vi får se, jag är i alla fall inte superoroad av Trump som President och kommer försöka få igenom ett eller två köp under denna dipp.

M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar